` 인터스텔라를 재미있게 봤다면? Erik Wernquist의 태양계 탐사 단편 영화 WANDERERS 제작 뒷이야기 번역 (2) :: Black Sheep Wall!

전편에 이어 Erik Wernquist 씨가 만든 태양계 탐사 단편 영화, WANDERERS 방랑자들 제작 후기 번역 두번째,

http://erikwernquist.com/wanderers/

Wanderers - a short film by Erik Wernquist from Erik Wernquist on Vimeo .

#7 CAPE VERDE - (MARS)

한그룹의 사람들이 화성의 빅토리아 분화구 가장자리에서 비행선의 착륙을 기다리고  있다.

화성의 다른 곳에 비해 장면 그 자체로 놀라운 점은 없지만, 2003년 이래 탐사 로봇 스피릿과 오퍼튜니티가 이 붉은 행성을 가로지른 환상적인 여행 동안 촬영한 고해상도 파노라마 사진이 아주 많은 곳 중 하나이다. 오퍼튜니티가 2006년 찍은 이 사진으로 나는 3D 모델에 장면을 맵핑하여 실제 장소와 매우 흡사한 지형을 만들고 난 뒤, 사람들을 배치하여 장면이 좀 더 실감 나게 만들었다.

Cape Verde라는 이름은 사진이 촬영한 장소로부터 기원하고 있다. 사람들이 서있는 낭떠러지는 Cape St. Mary라고 불린다. 내가 최근에 읽은 자료에 의하면 15미터 정도라고 하는데, 어쩌면 너무 과장했는 것으로 밝혀질지도 모르겠다. 어떤 참조할만한 것이 없는 상태에서 이런 것들을 만들어 내는 것은 정말 어려운 작업이다!

A group of people await the arrival of a few dirigibles at the edge of the Victoria Crater on Mars.

There is nothing really amazing about this landscape in itself, other than it being on Mars, but it is one of many high resolution panoramas photographed by the exploration rovers Spirit and Opportunity during their fantastic journeys across the red planet since 2003. With this picture, taken by Opportunity in 2006, I could map the landscape onto a 3D-model I built to match the terrain and create a very accurate tracking shot of the place, and then add a few human elements to make the scene alive.

The name "Cape Verde" refer to the vantage point from where the picture was taken. The cliff on which the people are standing is called "Cape St. Mary". As it turns out it seems I may have exaggerated the height of that cliff somewhat as I recently read it is about 15 meters tall. It's tricky getting these things right when there is no point of reference!


#8 BLUE SUNSET - (MARS)

이 장면은 몇명의 사람들이 Gusey 크레이터의 동쪽 가장자리의 정상에서 환상적이고, 비현실적으로 장엄한 화성의 석양을 바라보고 있는 장면이다.

낯동안, 화성의 하늘은 회색 빛의 도는 노란 먼지와 녹색 먼지가 뒤섞인 채 보인다. 그러나 해가 지고 나면, 대기의 고운 모래 입자가 녹슨 듯한 붉은 빛의 그림자를 해 주변으로 드리우고, 마치 지구에서 우리가 붉은 빛의 노을을 보듯, 화성의 하늘은 파란 빛으로 노을 진다.

이 장면의 배경환경을 위해 2005년에 나사의 탐사 로봇 스피릿이 촬영한 멋진 사진들을 사용했다. 해상도가 그리 높지 않아 앞쪽의 암석들은 CG로 처리했다. 

This shot shows a group of hikers on top of the eastern rim of "Gusey Crater", looking at the fantastic and truly unearthly spectacle of a sunset on Mars.

During the day, the Martian sky is a mixture of a grayish yellow and green (like in the previous shot). But when the sun sets, fine dust particles in the atmosphere gives it a rusty reddish shade, and around the sun - where we on Earth are used to see a fiery red - the Martian sky glows blue.

For the background environment of this shot I used this amazing photo taken by NASAs exploration rover Spirit in 2005. Due to the not so high resolution I had to rebuild the rocks in the foreground in CG, which in turn made me able to do the tracking movement towards the rim.


#9 IAPETUS RIDGE - (Moon of Saturn)

이 장면은 토성의 달인 Iapetus의 저궤도에서 찍은 장면을 묘사했다. 달 표면에 넓게 자리한 적도 부근의 강인한 산마루에 지어진 돔형태 정착시설을 내려다 보는 장면이다.

이 미스테리한 특징은 겨우 2004년 궤도에서 위성을 촬영하던 카시니 우주선에 의해 늦게 탐사되었는데, 여전히 어떻게 생성이 되었는지는 밝혀지지 않았다. 대략 1000, 3000 킬로미터 길이인데, 20킬로미터의 너비와 둘러싼 평면 위로 20킬로미터도 넘게 봉우리가 솟아 있다. 그러나 나는 달과 토성이 함께 보여지는 지역을 원했기 때문에 이 장면에서 보여지는 지역은 산맥의 가장 높은 부분은 아니다. 대부분의 위성들과 마찬가지로 Lapetus는 그 모성의 주기에 고정되어 있는데, 그 결과로 토성은 하늘에서 항상 같은 자리에 위치하게 된다.

이 장면은 내가 Kim Stanley Robinssons의 소설 "2312"에서 Lapetus의 산봉우리에 지어진 넓은 도시 시설을 묘사하던 장면에서 영감을 얻어 단편을 위해 처음 만든 장면이다. 이 장면은 NASA JPL 포토저널에서 나오는 다양한 지도들과 사진들을 사용해 거의 완전히 CG로만 만들어 내었다. 배경의 토성은 카시니 탐사선이 촬영한 장면인데, 정확한 촬영 날짜는 모른다.

다시 돌아와, 나는 믿을수 없게 거대한 도시 돔을 만들면서 자유롭게 표현햇다. 멀리있는 큰 도시의 돔은 배경 화면의 축척과 비례하여 1 킬로미터도 넘는 높이이다. Lapetus의 중력은 지구와 비교해 굉장히 미약하기에 이러한 건축물들이 실제로 가능할 것이다.  Lapetus에  수백만이 넘는 사람들이 사는 도시를 지을 필요가 생기기 전까지 단지 약간의 시간이 필요할 뿐이다.

그러나, Lapetus는 토성 고리면에 완전히 일치하는 궤도를 지니지 않은 흔치 않은 위성이라서, 다른 대부분의 위성들에서는 단순한 줄무늬로 토성 고리가 보이지만,  Latetus에서는  완전한 형태의 고리모습을 장관으로 볼 수 있을 것이다. 그러한 특성 때문에 Lapetus는 부동산적으로 높은 가치를 지닌 행성이 될 것이다.

위키피디아 사이트의 Lapetus 항목을 좀 더 읽어보기를 추천한다. 예를 들어 독특한 한쪽은 완전히 하얗게 되고 반대쪽은 완전히 검은 갈색으로 변해버리는 "음양"의 컬러링이라던가... 

This scene simulates a shot taken in low orbit over Saturn's moon Iapetus, looking down at a string of domed settlements built along the mighty equatorial ridge that runs along a large part of the moon's circumference.

This mysterious feature was only discovered as late as 2004 by the Cassini spacecraft, taking photos of the moon from orbit, and it is as of yet unknown how it came to be. It is about 1,3 thousand kilometers long, 20 kilometers wide and at places has peaks rising more than 20 kilometers above the surrounding plains. The area shown in this shot is however, not one of the tallest parts of the ridge, as I wanted to show the moon from a place from where Saturn is visible. As is the case with most moons, Iapetus is tidally locked to its parent planet, resulting in Saturn always being in the same place in the sky.

This was the first shot I made for the film, inspired by Kim Stanley Robinssons novel "2312" in which he describes a large urban area built along the ridge of Iapetus. The shot is almost built entirely in CG using various maps and photos from the NASA JPL photojournal as reference. Saturn in the background is a photo from the Cassini spacecraft (NASA/CICLOPS) but I don't know exactly when it was taken.

Again, I may have taken some artistic liberties here in making the city domes nearly unbelievably huge. The dome on the large city in the distance would be over 1 kilometer tall compared to the scale of the landscape. Now, the gravity on Iapetus is only a fraction of the Earths, so such structures like these would indeed be possible. It's just that there might take some time before we see such interest in living on Iapetus that there is need to build cities for millions and millions of people.

However, as a final note, Iapetus is one of very few moons around Saturn that has an orbit not entirely aligned to the plane of the rings, so, while on most other moons you would only see the rings as a mere stripe, from Iapetus you would see them in their full glory. So when it comes to amazing views, Iapetus would make for some highly valuable real estate.

I recommend turning to the wikipedia site for more reading on Iapetus, for example about its unique "yin/yang" coloring, being almost entirely white on one side, and dark brown on the other... 


#10 EXCAVATION (unnamed asteroid, MAIN ASTEROID BELT)

이 장면들은 화성과 목성 사이에 있는 소행성대의 많은 소행성들을 보여준다. 우주선의 소규모 함대가 큰 바위의 중심에서 빛나고 있는 도킹 지역으로 접근하기 위해 줄을 서 있다. 소행성을 둘러싼 먼지들은 그 내부에서 방대하게 방출된 채 남아있다.

이 다음 장면은 단편에서 제일 명상적인 부분이다. 각 개개의 소행성들은 가상이지만, 아마도 이런 것들이 많이 있을 것이라고 추측하고 있다. 어떤 상세하게 참고할만한 물체 없이 순수하게 만들어 낸 것들이다. 그러나 이 장면들에서는 실제로 존재하는 자연 보다는 인간의 공학과 건설로 만들어낼 수 있는 가능성을 시각화 하고자 의도하였다.

이 소행성은 안쪽으로는 속이 비어 있고 숨쉴수 있는 공기로 가득 차 있어 기압을 일정하게 유지하고 있다.  그리고 회전하도록 만들어서 안쪽의 중심을 향한 가상의 중력을 만들어 내고 있다. 회전하는 세탁기의 내부와도 같은 동작인데 크기만 훨씬 더 클 뿐이다.

이러한 유명한 건축물은 Arthur C. Clarke의 소설 라마와의 랑데뷰에서 나온 적이 있는데, 그러나 나는 나에게 영감을 준 Kim Stanley Robinson에게 고마움을 전하고 싶다. 그의 소설 "2312"에서 그가  "테라티아"라  부르는 이 뒤집혀진 세계가 많은 장면 소개 되었다. 다음 장면에서 내부에서는 "테라티움"이 어떻게 보여질 지 보여줄 것이다.

이 모든 장면은 CG로 모두 만들었으며, 특별한 레퍼런스가 사용되진 않았다.

These shots show one of the many asteroids in the Main Asteroid Belt between the orbits of Mars and Jupiter. A small fleet of spacecrafts are lined up and approaching a docking area seen as glowing lights in the "center" of the large rock. The dust surrounding the asteroid is the remains of an extensive excavation of its interior.

This, along with the next scene, is by far the most speculative part of this short film. For one thing, this particular asteroid is fictional and although I suspect there are many like it out there, it is built from scratch without any specific object as reference. But also, these scenes, rather than showing the nature of an actual place, are there to visualize the possibilities of human engineering and construction.

The concept is that this asteroid has been hollowed out on the inside, pressurized and filled with a breathable atmosphere. Then it has been put into a revolving spin, creating artificial gravity on the inside by centripetal force. It works sort of like inside a spinning washing machine, only much larger.

A famous construction like this is presented in Arthur C. Clarke's novel "Rendezvous with Rama" but again, I have Kim Stanley Robinson to thank for inspiration here. His novel "2312" takes place in many of these inverted worlds which he calls "terraria". In the next scene, I show what a "terrarium" might look like from the inside. 

This whole scene is built in CG, with no particular reference used.


아아 너무 긴고로 나머지는 삼편에서..

Get Inspired! at 2014. 12. 4. 02:10